WELKOMSTKLETS REGIO ZUID

WELKOMSTKLETS REGIO ZUID

Zondag 5 augustus 2018 was het een hele mooie dag om af te reizen naar de Welkomklets regio Zuid in Stein-Urmond. Wie kent het niet? Waar we te gast zijn bij het Van der Valk hotel. De navigatie geeft aan dat het ongeveer 120 kilometer rijden is naar het mooie Limburg. Twan kwam met het voorstel om elkaar na Roermond bij het tankstation te ontmoeten.

Rond de klok van half elf rij ik weg nadat ik de MR2 vol getankt heb met 102 octaan benzine bij Firestone in Beuningen. Tja de turbo moet je in de vakantie soms ook even verwennen met het beste wat er te koop is. Loopt de MR2 op BP 98 octaan al goed op 102 loopt hij nog beter. Immers mijn ECU en gen III turbo motor is origineel in Japan afgeregeld op 100 octaan benzine. Dus begrijpt iedereen dat 95 benzine niet voldoende is voor mij en de motor. Met een rustig tempo tuf ik over de A73 richting Limburg met alle ramen open want tja.. geen airco ingebouwd hè. Onderweg veel vakantieverkeer met caravans, altijd weer een beetje spannend vind ik want vaak rijden daar mensen in die soms maar een keer in het jaar met de sleurhut op pad gaan. Na een klein uurtje kom ik aan bij het tankstation en schud Twan de hand. We besluiten om direct door te rijden naar het Van der Valk hotel. Rond de klok van 12 uur komen we aan en zoeken een mooi plekje uit waar meer MR2 leden naast elkaar kunnen gaan staan. We hangen het spandoek zo goed als het kan op zonder dat het Van der Valk medewerkers stoort en gaan naar onze gereserveerde plek. We zitten lekker buiten op het terras eerste verdieping in de schaduw. 

Vrijwel direct komen daar de eerste MR2 club leden aangereden. Handen worden geschud koffie en lunch wordt besteld en meteen is het weer ouderwets gezellig. 

Speciale algemene ledenvergadering AVG-artikel ter behoeve van het huishoudelijk reglement

Voordat de lunch geserveerd wordt vraag ik de aanwezige clubleden of het concept protocol van de AVG wet zoals aan de leden gepresenteerd is, aan het huishoudelijk reglement toegevoegd kan worden. Er waren tijdens de gestelde termijn ook geen op- en of aanmerkingen binnengekomen bij het bestuur. Alle aanwezige clubleden stemmen unaniem voor akkoord. Jullie voegt daarom het AVG artikel toe aan het huishoudelijk reglement en is het per direct van kracht.

De uitstekende bediening van het hotel serveert de lunch uit en de inwendige mens wordt vervuld. Ook vandaag ontmoeten we leden die voor het eerst een clubmeeting meemaken en net lid zijn geworden dit jaar (Tim met zijn gele SW20 en Nick met zijn zwarte ZZW30). We besluiten om na de lunch de auto’s te gaan bekijken. Ondertussen komen de clubbescheiden ook op tafel zoals de magazines en wat clubspullen want er zijn ook potentiële nieuwe MR2 liefhebbers gearriveerd om kennis te maken met onze club. Inmiddels mogen we Huub en Diana officieel verwelkomen want ze zijn ter plekke lid geworden na de lunch. Zij rijden hun zwarte ZZW30 met body-kit. (Dat Huub ook nog een Porsche Boxter bezit maar de MR2 toch leuker en scherper vindt rijden en sturen is een mooi compliment voor Toyota). Ook verkopen we gelijk twee kentekenplaathouders en viermaal een clubpet aan onze nieuwe leden en andere leden die aanwezig zijn. Tijdens de lunch ontdekken we dat Jaap (ons redactielid van het fraaie magazine) de beste wespen verdelger moet zijn, want hij pakt ze net zo makkelijk met zijn handen uit de lucht en vernietigt ze, zoals hij zijn ZZW30 messcherp door de bochten stuurt. Kwestie van levens ervaring zullen we maar zeggen.

Uiteraard wordt er ook uitgebreid bij de MR2 gekeken en volgen de eerste ZZW30 tips van onder andere Jaap en Elwin voor de nieuwe leden en hun MR2. Ook horen we aan tafel dat er een leuk nieuw project in gang is gezet die bijzonder is in onze club. Ik kijk er wel naar uit en hoop dat dit een mooi project verslag wordt voor het magazine. Meer verklap ik niet dat mag de eigenaar zelf doen als het zover is.

Image
Op een warme dag als deze is het ook leuk om soms een grapje uit te halen bij een clublid, zoals sommige weten is onze Erik Versteeg (redactie magazine en bestuurslid) heel erg zuinig op zijn spullen en helemaal op zijn fraaie AW11 Supercharger. We zitten natuurlijk in Nederland al een tijdje in prachtig warm tot heet weer zonder een druppel regen. Dat is dan ook de reden dat de AW11 Supercharger  van Erik vrij buiten kan en mag spelen, en zo ook vandaag aanwezig is op de meeting. Terwijl we aan de koffie zitten kijk ik onschuldig op mijn telefoon “Buienrader” en kijk Twan die naast mij zit met een knipoog aan. Twan heeft mij al door, ik zeg aan tafel dat er een plaatselijk zeer rood noodweer zo over gaat komen daar waar we zitten. Klein maar heftig met regen en hagel. Onze Erik staakt het gesprek waar hij in zat, hapt even naar adem, trekt wit weg met grote ogen, en heeft zoals het een goed huisvader hoort een plan B voorhanden en roept dat hij zijn auto in grote goederenontvangst van hotel wel gaat opbergen dan snel. Twan en ik lachen en Erik weet al dat het natuurlijk niet waar kan zijn. Immers geeft hij aan dat een en ander vanmorgen nog uitvoering is gecontroleerd voordat de AW11 van stal is gehaald. Erik krijgt weer wat kleur, besteld nog een dubbele espresso en kan weer ontspannen verder kletsen.
Image
Altijd goed herkenbaar
Rond vier uur nemen we allemaal afscheid van elkaar en vertrekken we weer huiswaarts. De zon is inmiddels nog steeds volop aanwezig en brandt op de huid. Ramen open dakje los. Erik lacht nu naar mij, want zijn AW11 heeft wel airco. Samen met Twan begin ik aan de terugreis. Ik tank de MR2 weer af met 102 octaan in Beuningen en zie dat met mijn rijstijl 1 op 11 kilometer heb gehaald. We kunnen terugkijken op weer een leuke, gezellige en vruchtbare welkomklets.
"Erik lacht nu naar mij, want zijn AW11 heeft wel airco. Samen met Twan begin ik aan de terugreis".