DEENSE MR2 MEETING 2018 #2

Terugkijkend op een prachtig weekend  in Denemarken schrijf ik dit verhaal. Ons vertrek naar de eindbestemming stond een dagje eerder gepland, op donderdagochtend.  Helaas begon voor ons de rit bij Carglass, onderweg naar huis hadden we een ster gekregen woensdagavond en die moest natuurlijk gemaakt worden.
In Osnabrück aangekomen eerst gekeken of we een rondleiding konden krijgen in het museum van de Volkswagen fabriek collectie, helaas was dit alleen mogelijk op afspraak. Daarna gegeten in het centrum van Osnabrück en vroeg het bed ingedoken. De wekker zou tenslotte om 4:00 uur gaan.
Even een broodje tijdens de eerste stop net boven Hamburg.
Vrijdagochtend vroeg de auto ingeladen en naar het verzamelpunt gegaan bij de benzinepomp. Na een bakje koffie, broodje en een volle tank was het tijd om te vertrekken: 5:10 uur. Met een mooie snelheid, rond de 150 kilometer per uur, lekker door kunnen rijden. Gestopt na Hamburg voor een bak koffie en weer doorgereden. Bij de grens hadden we allemaal geluk, iedereen mocht doorrijden en hoefde niet te stoppen voor de controle. Vanaf daar zijn we doorgereden naar Kolding. Hier een parkeergarage opgezocht en erna richting de winkelstraat gegaan voor een restaurant. Helaas regende het dus moesten we wel doorlopen.

Na het eten doorgereden naar de eindbestemming, de hostel in Svendborg. Hier waren we de eerste en konden een mooi parkeerplekje uitkiezen. Na het inchecken en auto's uitrijden kwamen de eerste Denen al aanrijden. Iedereen de hand schudden was het tijd om binnen bij te praten. Nadat iedereen was gearriveerd was het tijd voor het avond eten. Een prachtig buffet was er opgezet. Vlees, groente, aardappeltjes en salade. Voor iedereen was er keus. Na het eten was het tijd voor de gezellige avond. Onder het genot van een drankje, chips en dropjes was het tijd om naar oude films te kijken van de club. Het was een erg gezellige eerste dag en tijd om naar bed te gaan.
De dag erna was het vroeg eruit om te ontbijten om 8:00 uur. Om 10:00 uur begonnen we met het starten van de motoren om naar de eerste activiteit te gaan. Na een tour van een uur kamen we aan bij de eerste activiteit. De activiteit stond in het teken van teambuilding. Speerwerpen, boogschieten en pijltjes schieten. Daarna hadden we een eigen gemaakte lunch bij de bierbrouwerij om de hoek. Hier mocht iedereen één gratis biertje uitkiezen om te proeven of om mee te nemen. Na de lunch was het tijd om naar de tweede activiteit te gaan. Het leek op minigolf bij een camping. Ineens werd er gebaard dat we ons om moesten draaien en naar een andere parkeerplaats moeten. Wat bleek, de hele parkeerplaats stond vol en de activiteit kon niet doorgaan. Het was tijd om naar het naastgelegen dorp te gaan, daar koffie te drinken en erna terug te gaan naar het hostel.
Aangekomen bij de hostel moesten we de auto's beoordelen op verschillende punten zodat er uitgekozen kon worden wat de mooiste auto's zouden worden van de meeting. Na het beoordelen was het tijd voor het avond eten. Deze avond weer net zo lekker en uitgebreid als de avond ervoor. Na het eten was het tijd voor de gezellige avond met een veiling. Prachtige dingen werden er geveild voor leuke prijzen. Na de veiling ging iedereen nog wat drinken en was het tijd om richting bed te gaan.

De dag erna om 8:00 uur zaten we aan het ontbijt. Na het ontbijt begon iedereen met het inruimen van de auto's en was het tijd om uit te checken . We reden richting de Toyota dealer in Odense voor een grote Toyota  meeting. Hier werden er weer mooie Toyota's uitgekozen voor andere bekers. Na rond gelopen te hebben en bij alle auto's gekeken te hebben, was het tijd voor de prijsuitreiking. Mooie bekers stonden er op de tafel.

"Na de uitreiking was het tijd om richting huis te vertrekken, met nog acht en en half uur te rijden zou het een late avond worden."