Rond de klok van half elf rij ik weg nadat ik de MR2 vol getankt heb met 102 octaan benzine bij Firestone in Beuningen. Tja de turbo moet je in de vakantie soms ook even verwennen met het beste wat er te koop is. Loopt de MR2 op BP 98 octaan al goed op 102 loopt hij nog beter. Immers mijn ECU en gen III turbo motor is origineel in Japan afgeregeld op 100 octaan benzine. Dus begrijpt iedereen dat 95 benzine niet voldoende is voor mij en de motor. Met een rustig tempo tuf ik over de A73 richting Limburg met alle ramen open want tja.. geen airco ingebouwd hè. Onderweg veel vakantieverkeer met caravans, altijd weer een beetje spannend vind ik want vaak rijden daar mensen in die soms maar een keer in het jaar met de sleurhut op pad gaan. Na een klein uurtje kom ik aan bij het tankstation en schud Twan de hand. We besluiten om direct door te rijden naar het Van der Valk hotel. Rond de klok van 12 uur komen we aan en zoeken een mooi plekje uit waar meer MR2 leden naast elkaar kunnen gaan staan. We hangen het spandoek zo goed als het kan op zonder dat het Van der Valk medewerkers stoort en gaan naar onze gereserveerde plek. We zitten lekker buiten op het terras eerste verdieping in de schaduw.
Vrijwel direct komen daar de eerste MR2 club leden aangereden. Handen worden geschud koffie en lunch wordt besteld en meteen is het weer ouderwets gezellig.
Speciale algemene ledenvergadering AVG-artikel ter behoeve van het huishoudelijk reglement
De uitstekende bediening van het hotel serveert de lunch uit en de inwendige mens wordt vervuld. Ook vandaag ontmoeten we leden die voor het eerst een clubmeeting meemaken en net lid zijn geworden dit jaar (Tim met zijn gele SW20 en Nick met zijn zwarte ZZW30). We besluiten om na de lunch de auto’s te gaan bekijken. Ondertussen komen de clubbescheiden ook op tafel zoals de magazines en wat clubspullen want er zijn ook potentiële nieuwe MR2 liefhebbers gearriveerd om kennis te maken met onze club. Inmiddels mogen we Huub en Diana officieel verwelkomen want ze zijn ter plekke lid geworden na de lunch. Zij rijden hun zwarte ZZW30 met body-kit. (Dat Huub ook nog een Porsche Boxter bezit maar de MR2 toch leuker en scherper vindt rijden en sturen is een mooi compliment voor Toyota). Ook verkopen we gelijk twee kentekenplaathouders en viermaal een clubpet aan onze nieuwe leden en andere leden die aanwezig zijn. Tijdens de lunch ontdekken we dat Jaap (ons redactielid van het fraaie magazine) de beste wespen verdelger moet zijn, want hij pakt ze net zo makkelijk met zijn handen uit de lucht en vernietigt ze, zoals hij zijn ZZW30 messcherp door de bochten stuurt. Kwestie van levens ervaring zullen we maar zeggen.
Uiteraard wordt er ook uitgebreid bij de MR2 gekeken en volgen de eerste ZZW30 tips van onder andere Jaap en Elwin voor de nieuwe leden en hun MR2. Ook horen we aan tafel dat er een leuk nieuw project in gang is gezet die bijzonder is in onze club. Ik kijk er wel naar uit en hoop dat dit een mooi project verslag wordt voor het magazine. Meer verklap ik niet dat mag de eigenaar zelf doen als het zover is.