Verslag - Regio Meeting West-Zuid 2017

Eigenlijk was het helemaal niet de bedoeling om op 23 juli 2017 naar Kees en Riet in Hank af te reizen maar naar Boxtel voor het Supercars en classic evenement waar mijn MR2 zou staan. De week ervoor had ik op onze website de aanmeldingen voor onze eigen meeting nog verder zien toenemen. Wat mij dan ook deed besluiten om gezellig naar Hank te gaan om onder onze eigen MR2 clubleden te zijn. Ook was er een meeting bij Henk en Rianti in Westerbroek bij Groningen in het hoge noorden mogelijk deze dag. Het weer zag er vooraf wat dreigend uit met de voorspelling van veel regenval, waardoor ik besloot om de MR2 dan ook maar eens niet de dag ervoor uitgebreid te gaan wassen en poetsen. Een goede keus, want onderweg naar Hank kwam de eerste kleine bui mij al tegemoet. Onderweg zoefde ik nog de zwarte ZZW30 van Theo en Joke Zumbrink voorbij. Die waren relaxed aan het toeren met hun cabrio. 

Na een klein uurtje rijden kwam ik aan in Hank en was het gelukkig droog weer en scheen de zon ook nog volop. Na het handen schudden gingen we met de andere leden die er al waren aan de koffie, welke door Riet geserveerd werd. Onder tussen kwamen alle andere MR2 leden binnen druppelen. 14 MR2’s in totaal. Er werd kennis gemaakt met elkaar, auto’s werden bekeken, en koffie, thee, fris en lekkere luxe koeken werden uitgedeeld. De clubspullen welke ik meegenomen had, onder andere de nieuwe fraaie clubpetjes vonden gretig aftrek bij de nieuwe leden. En ook onze MR2 club kentekenplaathouder werden aangeschaft en direct gemonteerd. 


foto: Edward te Wierik

Rond het middag uur kwam Riet met een uitgebreide lunch voor alle leden met lekkere belegde broodjes en krentenbollen. Na de lunch deelde Kees de routes uit en konden we ons opmaken voor een leuke toertocht van ongeveer een uur door de Biesbos. Aangezien Riet niet meeging en Kees graag wilde filmen besloten we dat ik zijn ZZW30 zou rijden en Kees als bijrijder kon filmen. Dat was wel leuk want de keer dat ik echt een paar kilometer heb gestuurd in een ZZW30 was in het jaar 2000 toen deze uitkwam. Kees en ik staan voorop en nadat ik mij geïnstalleerd heb achter het stuur kunnen we weg rijden. Alle andere MR2 rijders volgens ons als een lange trein, waarbij we natuurlijk open rijden met de cabrio, want op een paar kleine buien na is het prima MR2 weer geworden. 

De Biesbos is werkelijk schitterend om te rijden; heerlijk sturen, prachtige natuur, genieten geblazen! Voor een ophaalbrug welke open staat kunnen we mooi even uitstappen en foto’s maken. Dat Kees de omgeving na al die jaren op zijn duimpje kent blijkt wel uit het feit hoe vaak hij naar iedereen zwaait, ik op de claxon moet drukken, en hij mij uitleg geeft over wie het was, wat zijn beroep is, waar die woont of gewoond heeft. Bij mensen die niet terug zwaaien verteld Kees mij: Die kent mij wel maar zag me niet hoor…. Eigenlijk bedenk ik me nu is Kees gewoon de koning van Hank en omgeving of prins carnaval, dat kan gewoon niet anders. 

Op het einde van de route geeft Kees aan dat het leuk is om even bij zijn bedrijf langs te gaan om wat zwaar werk materiaal te bekijken en wat oude vliegtuig motoren uit de Tweede Wereldoorlog die tijdelijk in zijn loods zijn opgeslagen. We besluiten om dit te doen want de slinger MR2 achter ons volgen ons vast wel ook als we afwijken van de route. We komen aan bij de loods van Kees zijn bedrijf en het eerste dat opvalt is de Trabant die voor de deur staat. Je weet wel die oude DDR auto. Is Kees dan ook de koning van de Trabant club?? We gaan de loods in en zien wat mega grote machines staan. Kees vertelt wat ze allemaal kunnen en je ziet hem stralen. Ondanks dat hij met pensioen is blijft dit wel zijn passie. Dat is te zien aan zijn gezicht. Ruud gaat naast een band staan op een van de machines en dan zie je pas hoe groot of hoe klein (Ruud zeker) wij dan zijn naast deze reuze machines. 


foto: Edward te Wierik

We besluiten om weer te gaan, want het wordt nu wel erg donker buiten. Dat wordt een flinke bui.. We rijden weg en na een paar minuten zitten we ineens in die flinke bui. Ik stop de cabrio en Kees trekt snel het dak erop. Zo hebben we dat ook weer meegemaakt. Daarbij in een dichte ZZW30 had ik nog nooit gereden dus maak ik dat ook eens mee. We komen aan bij het woonhuis van Kees en Riet waar we allemaal de MR2 parkeren en doorgaan waar we mee begonnen waren. Lekker drinken, praten en verder met de broodjes en koeken die nog over zijn gebleven van de middag. Na een uurtje vertrekken de eerste richting huis en rond de klok van vijf uur ben ik een van de laatsten die vertrekt richting Nijmegen. Het was een topmeeting met een hoog familiegevoel-gehalte, precies waar onze MR2 club voor staat. Ik wil Kees en Riet bedanken voor de gastvrijheid en de kosteloos aangeboden versnaperingen. Het was super!

Voordat ik mijn verslag afsluit vraagt iedereen zich nu af: “hee Edward  wat vind je van de ZZW30?” Zeker nu dat het model is wat het meeste vertegenwoordigd is in onze MR2 club. 

Ik zal dan ook mijn positieve zaken noemen en mindere zaken wat mij betreft. Het zitten in de ZZW30 is diep en laag, prima en prettig mits je niet te lang bent. Met rijden oppassen voor de A stijlen die vrij dik zijn en je het zicht kunnen ontnemen bij naderen van rotondes. De achterkant van de ZZW30 kan ik niets van zien als je erin zit. Dus aandacht bij parkeren. Het open rijden is heerlijk bij toeren, het windgeruis in de nek is minimaal dus geen nek klachten. Als de kap dicht is dan is het ook goed te doen, waarbij ik wel het gevoel had opgesloten te zitten in een vrij kleine compacte cabine ten opzichte van de SW20. Met het dak open is dat gevoel er niet. De motor van de ZZW30 is voor mij prima, de motor pakt prima op bij lage toeren en is vlot genoeg. Het uitlaat geluid is lekker, niet te zwaar en toch wel licht hoorbaar sportief. Het schakelen vindt ik wat minder. Dit voelt niet sportief aan en schakelt niet zo soepel als een AW11 of SW20 lijkt wel of het schakel ontwerp totaal anders is bij ZZW30. De remmen vind ik beneden standaard die voelen zeer sponzig aan. Je moet hard trappen en zijn niet te vergelijken met SW20 of AW11. De stoelen zitten heerlijk. Het interieur heeft een wat hoog plastic gehalte vind ik, daar had Toyota wel wat mooiers voor kunnen gebruiken aan materiaal.  Het stuur is heerlijk en ligt goed in de hand. Uitzicht op de klokken is perfect en fraai. De standaard schokbrekers voelen prima aan, goed contact met de weg, strak en toch zeer comfortabel. Niets aan doen zeg ik. Het sturen en de wegligging is natuurlijk het wapen van de ZZW30. Dat is gewoon de moderne versie van een AW11. Strak, direct, messcherp als een kart, gewoon heerlijk. Voordeel is de stuurbekrachtiging die ik in een SW20 niet fijn vindt omdat je dan je gevoel kwijt bent met de weg. Maar bij een ZZW30 is dat perfect te noemen.

Tja, bij voldoende geld, ruimte etcetera zou een AW11 en een ZZW30 zeker niet misstaan..  
Groeten Edward alias Edje Turbo.

Naar alle foto's: LINK>>


 

Verslag - Regio Meeting Zuid 2017

Zondag 16 juli 2017 stond de Vakantierit op de kalender. Welke door onze Twan werd georganiseerd in  regio zuid. Na het invoeren van de locatie gegevens “Meijel” in het navigatiesysteem kan de reis vanaf Nijmegen gaan beginnen en rond de klok van half twaalf zwaait Linda mij uit als ik de oprit verlaat met de MR2. Ook de buurvrouw zwaait me vriendelijk uit hoewel ze ook wel opgelucht lijkt te kijken gezien mijn Mongoose uitlaat die tussen de twee muren van onze woningen in ook veel weg heeft van een Leopard II tank die zich klaar maakt voor de strijd… De buren hebben de bijnaam “De Tank” namelijk niet zomaar verzonnen voor mijn MR2.

Terwijl ik de nieuwe brug bij Nijmegen over rij  en allemaal mensen Nijmegen in zie rijden (de Vierdaagse gaat komende week van start) bedenk ik me of het vandaag wel droog blijft gezien de dreigende lucht boven mij, duimen maar. Ik rij de A73 op en haal de ene na de andere caravan in, de vakantie is inderdaad begonnen zo blijkt aan al dat triplex op de rechter baan naast mij. Sommige lijken een reis naar de maan geboekt te hebben, gezien het feit dat hun auto met caravan zo zwaar beladen is dat deze extreem verlaagd is aan de achterzijde en met de koplampen schuin omhoog richting maan ontbreekt alleen nog de juiste snelheid om ze te doen opstijgen. Ik laat het Turbo rad ook maar eens flink draaien en al snel rij ik 160 kilometer per uur en zoef ik de caravans voorbij. Als ik om half en op de bestemming aan kom zijn de eerste leden al gearriveerd en hangen Valere met Raphael samen het clubspandoek op.


Foto: Edward te Wierik

Ondertussen arriveren ook de andere leden, en maken we kennis met een aantal nieuwe clubleden. We gaan met heel de groep wat drinken op het terras en al snel is het reuze gezellig en wordt er volop gekletst en gelachen. Na een klein uurtje is het tijd om de route boekjes uit te delen voor een leuke korte toertocht door de omgeving. Voordat het zover is wordt er gevraagd of er nog tegenstemmen / kandidaten zijn voor de nieuw te vervullen bestuursfunctie waar ik mij beschikbaar voor gesteld heb. Helaas niemand stemt tegen en dus is iedereen het er mee eens dat ik vanaf heden bij het clubbestuur van onze mooi MR2 club hoor. Iedereen gaat nog even afrekenen en naar het toilet zodat er in twee treintjes vertrokken kan gaan worden. Ik rij als laatste in het tweede treintje mee onder aanvoering van Raphael met alleen maar SW20's erin. Overigens was er vandaag geen AW11 te bekennen en was het met zes ZZW30 tegen vijf SW20 aardig verdeeld.


Foto: Edward te Wierik

De toertocht brengt ons door het fraaie Limburgse landschap waarbij ik na al die jaren MR2 rijden met onze club nog nooit door het historische witte stadje “Thorn” gereden heb, tot vandaag. We kregen weer veel bekijks vanaf alle terrasjes met onze bolides. Rond de klok van vier uur komen aan bij het eindpunt in Maasbracht in de grootste binnenhaven van Nederland. We drinken hier nog wat na met elkaar, de nieuwe clubpetjes worden door de nieuwe leden direct aangeschaft en zo rond de klok van vijf uur vertrekt iedereen weer naar alle windstreken in het land na afscheid genomen te hebben van elkaar. Ik begin aan de terug reis en hoop even geen caravans meer tegen te komen op de snelweg naar Nijmegen. Na een half uurtje rijden op de snelweg komt er een knalrode SW20 voorbij welke zwaait en met het gas erop door rijdt richting Notter. Dat was onze Tonnie ons clublid op weg naar mogelijk weer een geboorte van een kalf op zijn boerderij… of Tonnie die gewoon effe lekker wil gassen! 

Iedereen bedankt voor de gezelligheid en tot op de volgende meeting in Hank bij onze Kees en Riet of in Westerbroek bij onze Henk en Ariantie.

Groet Edje Turbo.


Naar alle foto's: LINK>>


 

 

Verslag - Trip naar Denemarken, første MR2-træf 2017

Vrijdag 2 juni tot en met  zondag 4 juni 2017.

Na onze eerste leuke ervaring met het Deense MR2 weekend in 2016 besloten we om dit jaar opnieuw naar onze Deense vrienden af te reizen.  Dit jaar gingen Marcel en zijn vader Hennie ook mee, net als Raphael en Michael met zijn gezin. De voorbereiding begon voor mij al vroeg. Door ouderwetse ANWB kaarten te halen en een fraaie kaart van Denemarken te kopen. We wilde dit jaar de heenreis met een extra overnachting boeken. Zo konden we de vrijdag gebruiken om relaxed en via binnenwegen langs de kust Denemarken door te reizen naar de eindbestemming in Rønde. 

In de week voorafgaand aan de meeting ging ik, met de kaarten onder me arm, naar Marcel en Hennie toe om de route uit te zetten. Hennie was nog nooit in Denemarken geweest en ging al hangend boven de kaarten met ons de route opschrijven. We besloten om een hotel te boeken in Flensburg wat net voor de grens van Denemarken is. Onze binnendoor route vanaf daar zou 382 kilometer zijn naar de camping. 

We spreken af om donderdag rond 9:00 uur te vertrekken. Zoals wel vaker met op reis gaan redden we de vertrektijd niet. Even nog dit, hebben we dat wel, je kent dat wel. Marcel en Hennie daarentegen niet, die melden zich keurig op tijd bij ons (wij zouden eigenlijk naar Marcel en Hennie (Arnhem) gaan). Na samen nogmaals de reis doorgenomen te hebben kunnen we rond kwart voor tien eindelijk vertrekken. Ach wat maakt de tijd ook uit, we hebben immers een mini vakantie en haast ondanks dat je turbo rijdt hoort daar niet bij. Aangezien Hennie ook de geheime codes (handgebaren, lichtseinen) heeft doorgenomen “voor als er wat is onderweg” en al met de kaarten uitgevouwen op schoot zit. Lijkt het ons wijs om hun voorop te laten rijden.  Wel pas nadat ik Hennie een MR2 club petje aanreik in verband met de zon die volop door de T-bar heen schijnt. 


foto: Edward te Wierik

We rijden via het oosten het land uit en in Duitsland kan het gas er (iets meer) op. Na een tijdje wordt het tijd voor een lunch en een eerste tankbeurt. We kiezen een groot station met prima eetgelegenheid en de machtige 102 octaan benzine. Hier is de turbo dol op. Ook al draait hij niet op volle toeren bij mij. In verband met wegwerkzaamheden komen we om half zes aan bij het hotel. We parkeren de MR2's op de eigen binnenplaats/parkeerplaats van het hotel.  We zijn best wel gaar. De zon scheen volop en met 27 graden in een MR2 zonder airco, in de file, wordt er veel gevraagd van je gesteldheid. Het is wel auto rijden en beleven ten top. En wat ben ik blij dat de ventilator roosters in het midden van de auto niet verloren zijn gegaan aan meters (welke nu op de A stijl zijn gemonteerd), want de warme haarföhn is vandaag maar al te fijn vanuit het midden op zijn hoogste standje. Hennie heeft inmiddels alle kaarten opgevouwen (terwijl Marcel ook net als ik een prachtige Pioneer-navigatie aan boord heeft in het midden van het dashboard) en is klaar om in te checken. We gaan even opfrissen op de kamer en spreken af om zo een restaurant in de buurt op te zoeken. Na vijf minuten hebben we (lang leven Google) een leuk tentje gevonden op loopafstand en schuiven we om 19:00 uur aan voor het eten.

We bestellen ons eten met een lekker biertje en rollen twee uur later weer naar buiten. Aan de bar van het hotel drinken we nog wat, zoals echt Duits Flensburger bier uit de gelijknamige stad. Rond 23.00 uur is het mooi geweest en gaan we naar bed. We spreken af om morgenvroeg rond 9:00 uur na het ontbijt te vertrekken. Na een prima nachtrust stappen we de ontbijtkamer in en krijg ik prompt een SMS van Raphaël binnen: “hoe laat rijden jullie weg uit het hotel want ik ben bijna daar.” We spreken net over de grens af, zodat Raphaël mee kan en het treintje nu drie MR2's bevat. 

Na het uitchecken rijden we weg, bij de grens worden Marcel en Hennie prompt verzocht om de auto aan de kant te zetten. Ik volg en we krijgen beide controle. Hierna mogen we de weg vervolgen en al snel ontmoeten we Raphael in het dorpje net over de grens. Raphaël heeft er al een flinke tocht op zitten vanaf vannacht 4:00 uur. 

Ook vandaag is het prachtig weer en (gelukkig) verdwijnt de zon af en toe wat achter de wolken. We rijden relaxt en zien hoe rustig het overal is. De Deense binnenweggen prima te rijden. Het valt ons op dat de Deense vlag prominent aanwezig is in de plaatsen die we aan doen. We besluiten om rond het middaguur ergens in een stadje op zoek te gaan naar een leuk eettentje. We vinden er één en nuttigen een heerlijke betaalbare lunch. We rijden verder en komen rond 17:00 uur aan op de camping. We zien al een enkele AW11 en ZZW30 staan, we checken in en rijden naar onze blokhut toe. Het gezamenlijk gehuurde hutje blijkt knus en gezellig te zijn. Met vijf slaapplaatsen twee stapelbedden en een bedbank, overleggen we wie waar gaat slapen en ruimen het huisje in. Aangezien we nog tijd over hebben besluiten we om even boodschappen te gaan doen en de MR2's vol te tanken voor de dag van morgen. 


foto: Edward te Wierik

We rijden Rønde toe en doen de boodschappen, tanken en komen weer terug op de camping waar inmiddels diverse MR2 rijders zijn ingecheckt. Altijd leuk: handen schudden, voorstellen en MR2's bekijken. Zo werkt de MR2 familie. We gaan rond 20:00 uur gezamenlijk eten op de camping. Inmiddels zijn alle leden aanwezig die zich opgegeven hebben en kan het Deense eten (rode bieten, piepers en speklappen) genuttigd worden. Er worden diverse drankjes gedronken, verhalen verteld, Raphaël overhandigd Johnny het "10 jaar vriendschapsspandoek", we zingen in het Nederlands "lang zal hij leven" voor onze Deense vriend Jesper, de speciale MR2 weekend T-shirts worden uitgedeeld (made in Holland door Raphaël wie anders…) en voor je het weet is het alweer tijd om te gaan slapen. We gaan naar het hutje toe en nestelen ons in het stapelbed.  Vroeg in de ochtend wordt ik definitief wakker na een nacht matig geslapen te hebben. Het stapelbed is wennen, het is warm in het huisje en met twee houtzagers die een compleet bos weten te kappen is het nu echt tijd om op te staan. Ondanks dat het pas half zeven is. We gaan buiten onder de luifel zitten en horen samen met Raphael, die inmiddels ook op was, de stilte en de vogeltjes fluiten. De koffie wordt gezet en al ontwakend en gezellig kletsend over onder andere onze MR2 club etcetra is het ineens 8:00 uur geweest. Tijd voor het ontbijt in de MR2 club ruimte. Daar aangekomen zijn er al diversen Denen die aan het ontbijt zitten. We zien vele nieuwe gezichten welke 's ochtends pas zijn aangekomen. Na het ontbijt, welke door de Deense club verzorgt wordt, gaan we naar de MR2's toe. We tellen er 24, allemaal op een stuk weiland gepositioneerd. Kortom een flinke opkomst. Zoals altijd zien we meer AW11's en ZZW30's dan SW20's De SW20 was (en is nog steeds) erg duur in Denemarken. We gaan rijden in een treintje, iets dat prima kan in dit land. 

Na een leuk stukje toeren uit bij een groot kazerneterrein. Hier is namelijk een grote super racebaan met mini-auto’s gebouwd.  Vanochtend gaan we een competitie met elkaar houden. Na de eerste proefrondes kan de strijd beginnen. Al gauw kun je zien wie hier behendig in is en wie wat minder zeg maar… Als je raceautootje uit de bocht vliegt ben je net als in Nederland met de ANWB aan de goden overgeleverd. Wanneer je weer op weg geholpen wordt… aangezien in dit geval elke seconde telt.. helpen de leden mee om je snel weer op de racebaan te zetten. Ik weet niet meer wie de winnaars waren  maar de eerste Nederlander kwam pas op plek zeven en dat was Marcel. Na dit racefestijn werden we op een lunch getrakteerd. Je kon deze binnen of buiten bij de MR2's nuttigen. Na de lunch was het tijd om verder te rijden, enkele regen druppels kwamen naar beneden en de zon was even weg achter de wolken. We rijden verder door het fraaie rustige Deense landschap en komen rond 16:30 uur aan bij een oude ruïne en een ijssalon.

Een aantal van groep gaan de ruïne bekijken de anderen blijven liever bij de MR2's of gaan een ijsje halen.  Wij babbelen wat en halen een ijsje. Hoewel het ijsje goed smaakte is het inmiddels 17:00 uur geworden en moeten we door richting de camping waar we gaan beginnen met de verkiezing. De MR2's worden allemaal weer in lijn in het weiland gezet. We krijgen allemaal een formulier om elke auto (behalve die van jezelf) op diverse punten te kunnen beoordelen.  De voorruimte (trunk) is vandaag de “joker” waar extra punten mee te scoren zijn. Terwijl we bezig zijn om een goede blik op elkaars MR2 te werpen begint het harder te regenen. Iedereen gaat door met de beoordeling, sommige pakken even een paraplu en anderen lopen als een verzopen kat rond.


foto: Edward te Wierik

Nadat iedereen klaar is gaan we naar onze blokhut om even op te frissen voor het gezamenlijke diner.  eten vandaag nasi met alles er op en aan. Prima eten waarbij ik iets teveel heb opgeschept… na het eten komt er koffie, bier, nog eens bier, dropshot, absint, Radler en nog veel meer op tafel. Een leuke avond komt tot leven, Facebook wordt gevuld, clubspullen worden uitgestald en het woord Skål (proost) wordt vaak geroepen. Kortom: gezellig samen zijn. Rond 23:00 uur gaat bij mij het licht uit en gaan we naar onze blokhut. Deze nacht slaap ik goed, hetgene ook door de alcohol kan komen. Rond zeven uur zitten we weer buiten aan de koffie, alleen nu valt de regen met bakken uit de hemel. Na het ontbijt en het uitchecken gaan we een stukje rijden. In een treintje begeven we ons naar een locatie waar we ondergronds een grote parkeergarage in gaan. Hier staan allemaal privé auto’s van diverse eigenaren. Er wordt ons verteld dat de parkeerplaatsen hier verhuurd worden en dat je hier zelf of met andere kan sleutelen aan je auto. In een hoek van de garage staat een brug welke je mag gebruiken of net als tijdens een grote automeeting met diverse eigenaren kan praten. Er is ook een soort van clubhuis waar je wat kan praten of wat drinken. Er is een zithoek met een mega collectie van diverse autobladen. Er staat werkelijk van alles binnen, onder andere een Volkswagen T1 busje, diverse MG's, Bentley's, eenAudi R8, diverse Porsche 911's en een Lamborghini. Gelukkig nu ook een grote slinger MR2's die de overhand hebben. 

Rond 12:00 uur is het einde van de meeting en tijd om afscheid te nemen. Iedereen bedankt de organisatie, schudt handjes en vertrekt. Wij rijden zonder overnachting naar huis met Marcel en Hennie. Op zondag heb je in Duitsland geen vrachtwagens op de weg wat enorm scheelt. Onderweg laat ik de turbo soms even zien waar die voor bedoeld is en tik ik even snel de 180/190 kilometer per uur aan. Als een sneltrein wat loopt dat mooi zeg, op en top genieten. Daarna weer terug naar een verantwoordelijke snelheid. Met een laatste stop in Duitsland 140 kilometer voor ons huis weer in zicht komt, eten we nog wat bij een wegrestaurant en tank ik nog een keer 102 octaan. We schudden Marcel en Hennie de hand en bedanken elkaar voor een tof weekend en rijden verder. Op naar huis met mooie en leuke herinneringen aan weer een geslaagde Deense MR2 meeting. 

We vonden het zo leuk en relaxed dat we er serieus over denken om ook naar de tweede Deense MR2 meeting te gaan. Dit jaar in het weekend van 25 tot 27 augustus 2017. Dan naar een nieuwe bestemming in Denemarken met onze club vrienden. Het zou super leuk zijn als er nog meer Nederlandse MR2's mee gaan met ons! Dus meld je aan of bel of app als je nog vragen hebt. 

Groeten Edward en Linda.

 

link naar alle foto's: LINK>>


 

 

 

Verslag - Internationale Toyota Meeting 2017

17 juni was het weer zover. De jaarlijkse bijeenkomst bij Louwman en Parqui. Mooi dat dit  jaar ook de Corolla en Landcruiser club van de partij waren. De opkomst leek wat minder dan vorige jaren. Was het gezichtsbedrog? Vanwege het verwachte mooie weer? In ieder geval waren er van onze club een aantal afwezigen omdat zij moesten werken.

Het was ook prima weer. Beetje fris in de ochtend, maar toen de zon eenmaal ging schijnen werd het lekker warm.


Foto: Jaap van Rooij

Vanaf 8 uur was het al druk op het MR2 plein. Zodra de caravan op zijn plek stond werd er hard gewerkt aan het inrichten van de beschikbare ruimte en de “winnerslane”. Het was nog even een puzzel om de juiste bochten, lange en korte buizen in elkaar te krijgen, maar uiteindelijk zag het er weer prima uit. Vanaf 10 uur stroomden de deelnemers binnen. Het MR2-plein was goed gevuld. Alle drie de generaties waren goed vertegenwoordigd. 


Foto: Jaap van Rooij


Foto: Jaap van Rooij


Foto: Jaap van Rooij

Dat gold ook voor de Celica’s en Corolla’s. Trouwens mooi om al die verschillende generaties terug te zien. Als je de gemiddelde leeftijd in ogenschouw neemt krijg je bewondering voor de hoeveelheid tijd die menigeen in zijn 4-wieler heeft geïnvesteerd om die in deze staat te krijgen. Je gaat je alleen wel oud voelen als je beseft dat je heel wat types gereden hebt…


Foto: Jaap van Rooij


Foto: Jaap van Rooij

Een rondje parkeerplaats was zeker de moeite waard. Ook die stond vol  met allemaal prachtige auto’s. Onder andere Celicás, Glanza’s, Corolla’s en een heel lange rij GT86. Er waren ook veel Belgische Toyota-rijders aanwezig.  Jammer dat het kennelijk niet mogelijk is ook die auto’s dichter bij de rest op te stellen. Dat zou de dag zeker nog ten goede komen.


Foto: Jaap van Rooij

L&P had een paar enorme taarten laten aanrukken die een ieder zich goed liet smaken. Dit in verband met het 25 jarig jubileum van zowel MR2 Club Nederland als TCCN. Louis bleek heel bedreven in het snijden en verdelen van “onze taart”. 


Foto: Jaap van Rooij

Verder was er trouwens ook goed aan de interne mens gedacht. Heerlijke koffie en Italiaans ijs en frisdrank. En er waren ook prima hotdogs en frites verkrijgbaar. De stemming zat er dan ook goed in en er was volop gelegenheid informatie en tips uit te wisselen.

Zoals gebruikelijk was er de verkiezing van de mooiste auto in (nu) 5 categorieën. Hiervoor was een deskundig team enthousiastelingen opgetrommeld. Helaas voor Jan van TCCN moest zijn prachtige Celica cabrio op het parkeerterrein blijven staan. Kennelijk zijn de heren door de inzet van facebook voor de nominaties in het nadeel. Trouwens ook opvallend dat die prachtige auto van Edward niet genomineerd werd. Erik’s AW11 werd wel terecht genomineerd, maar helaas voorbij gestreefd door een dame die al heel veel likes had verzameld.


Foto: Jaap van Rooij


Foto: Jaap van Rooij


Foto: Jaap van Rooij

Tot slot nog de loterij. Pech voor diegenen die hoopten nog een USB-stick te winnen. Maar niet getreurd, er waren genoeg andere leuke prijzen. En toen was het alweer voorbij. We kijken terug op een zeer geslaagd evenement. Organisatie, hulp en deelnemers, allemaal erg bedankt voor deze zeer geweldige dag. Op naar de volgende!


Jaap van Rooij

 

Naar alle foto's: LINK>>


 

Verslag - Japan Classic Day Boxtel 2017

Een paar maanden geleden werd ik door onze voorzitter, Raphaël,  gevraagd of ik op de clubstand in Boxtel mocht staan met mijn ZZW30. Ik heb gelijk ja gezegd net als alle anderen de eer kregen om binnen te staan. Ik vroeg eigenlijk waarom ik daar binnen mocht staan. Toen vertelde Raphaël dat hij de historie van de MR2 wilde presenteren. Vanaf de eerste AW11 tot aan de laatste ZZW30.

Wat hem en de hele crew gelukt is. Dus de voorbereidingen waren in volle gang. Zoals vloerbedekking op de kop tikken het aanpassen van het hekwerk. Mailtjes gestuurd naar mensen om te vragen of ze voor de grote dag de stand op kwamen bouwen. Zo ook ik heb de dag van te voren mee de stand opgebouwd. Weliswaar als ballonblazer samen met Kees. Dus eerst de cursus ballonblazen via YouTube. Het was nog niet eender hoe ze geknoopt werden. Het moest rood wit worden wat aardig gelukt is. Ze hebben er 2 mooie bogen van gemaakt voor aan de ingang en de uitgang. In de tussentijd werd het tapijt en het hekwerk gezet. Niet uit de vrije hand maar volgens tekening. Ook werden er nog ballonnen en lampions in het gang pad opgehangen. Wat de aankleding eer aan deed. De caravan werd op zijn plek gezet en ook de nodige folders en ander prullaria . Toen dat klaar was zijn Kees en ik naar huis gegaan.


foto: Edward te Wierik

 

De dag ervoor heb ik mijn auto showroom klaar gemaakt wat een werk als je alleen maar van autorijden hou. Dus ben wel een tijdje bezig geweest. Zondag de grote dag. Om 5:00 uur s'morgens uit bed eentje was het er niet mee eens zoals sommige andere mensen denk ik. Maar ja voor een goed doel en een leuke dag heb je dat er wel voor over. Na het ontbijt de auto in. Eerst tanken dus eerste pomp is pas 7:00 uur open wat nu het is 6:00 uur. Dus de gelegenheid deed zich voor om het dak naar beneden te doen. Op een paar druppels na zijn we topless in Boxtel aangekomen. Waar de crew ons al opwachtte.


Foto: Edward te Wierik

Op de parkeerplaats de auto nog wat schoongemaakt zoals velen deden. Nadat iedereen klaar was werden de auto's een voor een binnen geduwd. Op aanwijzing van de voorzitter. Alles in rechte lijn. Zo gezegd zo gedaan. Om 10 uur stond alles op zijn plek en kon de dag beginnen. Met de presentatie door Chris en Raphaël en Vincent de cameraman werd alles leuk aan elkaar gepraat. De hele geschiedenis van de MR2 en het ontstaan van de club. Ondanks het warme weer was er toch een mooie aanloop. Maar om 3:00 uur liep het terrein toch leeg. Na wat overleg hebben we de boel afgebroken en is ieder weer zijn eigen weg gegaan. Voor mij was het een geslaagde dag. En tot een volgende meeting. O.ja Ron nog gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst veel veilige km's. 

Ruud

Link naar alle foto's: LINK>>